Statut

STATUT
Klubu Sportowego Sulmin
ROZDZIAŁ 1POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1. Stowarzyszenie kultury fizycznej działające na podstawie niniejszego statutu nosi nazwę Klub Sportowy Sulmin, w skrócie KS zwane dalej Klubem.

§ 2. Siedziba klubu znajduje się w Sulminie 40.

§ 3. Klub działa na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

§ 4. Barwami klubu są kolory czerwono-niebieskie.

§ 5. Klub jest osobą prawną .

§ 6. Klub może być członkiem okręgowych, regionalnych i ogólnokrajowych związków stowarzyszeń i
związków sportowych.

§ 7. Klub działa na podstawie Ustawy o Sporcie , Ustawy Prawo o stowarzyszeniach, oraz na podstawie niniejszego statutu.

§ 8. Klub używa pieczęci, godła, flagi, barw, odznak i znaczków organizacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami.

ROZDZIAŁ 2 CELE KLUBU ORAZ ICH REALIZACJA

§ 9. Celem Klubu jest:
1.Realizacja działalności sportowej wśród dzieci, młodzieży i osób zainteresowanych ze szczególnym uwzględnieniem funkcji zdrowotnych.
2.Kształtowanie pozytywnych cech charakteru i osobowości oraz zapobieganie patologiom społecznym.
3.Integrowanie środowisk na terenie swojego działania.
4.Współpraca z klubami i innymi organizacjami.
5. Propagowanie kultury, sportu i rekreacji.
6.Zapewnienie społeczeństwu atrakcyjnych form wypoczynku i rekreacji.
7.Edukacja pozaszkolna dzieci ,młodzieży, dorosłych.

§ 10. Klub realizuje swoje cele w szczególności przez:
1.Organizowanie szkoleń.
2.Organizowanie zawodów i imprez.
3.Organizowanie aktywnego spędzania czasu wolnego.
4.Organizowanie różnorodnych form współzawodnictwa sportowego.
5.Uczestnictwo w ogólnodostępnych imprezach sportowych.
6.Upowszechnianie uprawiania dyscyplin sportowych.
7.Udział w programach edukacyjnych i sportowych.
8.Podjęcie działań mających na celu zapewnienie: odpowiedniej kadry szkoleniowej, szkolenia kadry , rozwój infrastruktury sportowej, bazy sportowej ,bieżącego utrzymania obiektu sportowego ,sprzętu sportowego, itp.

§ 11. Klub realizuje swoje zadania we współdziałaniu z:
1.Organami rządowymi i samorządowym.
2.Innymi klubami i związkami sportowymi oraz stowarzyszeniami i związkami stowarzyszeń.

§ 12. Klub opiera swoją działalność przede wszystkim na:
1.Społecznej pracy swoich członków i działaczy.
2.Pomocy materialnej i organizacyjnej samorządów terytorialnych i wojewódzkich, sponsorów i działaczy.
3.Działalności zarówno odpłatnej jak i nieodpłatnej.
.
ROZDZIAŁ 3.CZŁONKOWIE KLUBU, ICH PRAWA I OBOWIĄZKI

§ 13. Członkowie Klubu dzielą się na:
1.Zwyczajnych,
2.Wspierających.
3.Honorowych.

§ 14.1.Członkami zwyczajnymi Klubu mogą być uczniowie szkół podstawowych,
ponadpodstawowych, rodzice uczniów i nauczyciele, osoby fizyczne.
2.Uczniowie w wieku poniżej 16 lat mogą być członkami zwyczajnymi Klubu za zgodą
ich przedstawicieli ustawowych.
3.Członkami wspierającymi Klubu mogą być osoby fizyczne i osoby prawne, które
zadeklarują pomoc w realizacji celów Klubu, w szczególności pomoc finansową.

§ 15.1.Przyjęcia w poczet członków zwyczajnych i wspierających dokonuje Zarząd Klubu na
podstawie pisemnej deklaracji przystępującego, zawierającej:
1)imię i nazwisko (nazwę),miejsce zamieszkania (siedzibę),
2)w przypadku osób fizycznych – datę urodzenia, oświadczenie o przystąpieniu,
2.W przypadku małoletniego poniżej 16 lat – zgodę przedstawicieli ustawowych,
W przypadku kandydatów na członków wspierających – zakres zadeklarowanej pomocy
na rzecz Klubu. Członkostwo powstaje z dniem podjęcia uchwały. Zarząd powiadamia
zainteresowanego.
3.Założyciele Klubu, którzy podpisali listę założycieli dołączoną do wniosku o wpisie do
ewidencji Klubu, stają się jego członkami z chwilą uprawomocnienia się decyzji o wpisie Klubu
do ewidencji.
4.Tytuł członka honorowego KS Sulmin nadawany jest w drodze uchwały Walnego Zebrania
osobom wykazującym szczególne znaczące zasługi w pracy dla dobra Klubu Sportowego.

§ 16.1.Członkowie zwyczajni Klubu mają prawo:
1)uczestniczyć w walnych zebraniach Klubu i brać udział w głosowaniu,
2)wybierać i być wybieranymi do władz Klubu,
3)zgłaszać do władz Klubu wnioski w sprawach związanych z celami i działalnością Klubu
4)oraz żądać informacji o sposobach ich załatwienia,
5)brać udział w zajęciach, zawodach i imprezach sportowych i rekreacyjnych,
6)organizowanych przez Klub,
7)korzystać z urządzeń Klubu na zasadach określonych przez Zarząd Klubu,
8)dbać o sprzęt
2.Uprawnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, nie przysługują małoletnim członkom Klubu w
wieku poniżej 16 lat.
3.Postanowienia wymienione w ust. 1 pkt 3 - 6 stosuje się również do członków wspierających;
ponadto członkowie ci mają prawo uczestniczyć w walnych zebraniach Klubu z głosem
doradczym.

§ 17.1. Wszyscy członkowie Klubu obowiązani są:
1)troszczyć się o dobro i rozwój Klubu,
2)brać czynny udział w działalności Klubu,
3)przestrzegać postanowień statutu i uchwał władz Klubu,
4)dbać o dobro Klubu,
2 Do obowiązków członków zwyczajnych należy także regularne opłacanie składek
członkowskich, a członków wspierających – spełniania zadeklarowanych świadczeń na rzecz
Klubu.
3 Członkowie zwyczajni Klubu będący zawodnikami są obowiązani do godnego reprezentowania
barw Klubu oraz wykonywania innych obowiązków, określonych dla zawodników w ustawie o
kulturze fizycznej.

§ 18.1. Członkostwo w Klubie ustaje na skutek:
1.śmierci członka,
2.wystąpienia z Klubu,
3.skreślenia z listy członków,
4.rozwiązania Klubu,
2.Pozbawienie członkostwa przez skreślenie z listy członków może nastąpić, jeżeli członek:
1)nie spełnia wymagań statutowych,
2)w sposób zawiniony narusza obowiązki statutowe,
3)działa na szkodę Klubu
4)nie bierze udziału w działalności statutowej Klubu przez okres 6 miesięcy
5)zalega z płatnością składek przez okres ½ roku i mimo wezwania tego świadczenia nie
spełnia.
3.Uchwałę o skreśleniu z listy członków podejmuje Zarząd Klubu. Od uchwały tej członek może się odwołać do Walnego Zebrania Klubu w ciągu 30 dni od dnia jej doręczenia wraz z uzasadnieniem.
4.Postanowienia ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do członków wspierających.

ROZDZIAŁ 4 WŁADZE KLUBU ORAZ ICH ORGANIZACJA

§ 19.1. Władzami Klubu są:
1)Walne Zebranie Klubu,
2)Zarząd,
3)Komisja Rewizyjna.
2.Kadencja Zarządu i Komisji Rewizyjnej trwa 3 lata.
3.Członkami Zarządu i Komisji Rewizyjnej wybierani są przez Walne Zebranie Klubu w
głosowaniu tajnym, chyba że więcej niż połowa członków biorących udział w Walnym Zebraniu
opowie się za wyborami w głosowaniu jawnym.

§ 20.1.Walne Zebranie Klubu jest najwyższą władzą Klubu.
2.Do wyłącznych kompetencji Walnego Zebrania Klubu należy:
1)uchwalanie programów sportowej, organizacyjnej i finansowej działalności Klubu,
2)rozpatrywania i zatwierdzania sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej oraz udzielania Zarządowi absolutorium za okres objęty sprawozdaniem,
3)wybór Zarządu i Komisji Rewizyjnej Klubu,
4)rozpatrywanie odwołań od uchwał w wypadku przewidzianym w § 18 ust. 3,
5)dokonywanie zmian w statucie Klubu,
6)określenie wysokości składki członkowskiej oraz trybu jej uiszczania,
7)uchwalanie regulaminów działania Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
8)decydowanie o rozwiązaniu się Klubu,
9)rozpatrywanie i rozstrzyganie innych spraw:
a) wniesionych pod obrady Walnego Zebrania Klubu,
b) dla których statut nie ustala właściwości innych władz Klubu.

§ 21.1.Zwyczajne Walne Zebranie Sprawozdawcze Klubu zwoływane jest przez Zarząd co 1 rok
w miesiącach styczeń -marzec.
2. Zwyczajne Walne Zebranie Sprawozdawczo – Wyborcze Klubu zwoływane jest przez Zarząd
co 3 lata.
3.Nadzwyczajne Walne Zebranie Klubu zwoływane jest przez Zarząd:
z własnej inicjatywy,
1)na wniosek Komisji Rewizyjnej,
2)na wniosek 60% liczby członków Klubu.
4.Jeżeli Zarząd nie zwoła Zwyczajnego Walnego Zebrania, o którym mowa w ust. 1 lub 2, w
ciągu 30 dni od upływu terminu albo nie zwoła Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Klubu w
ciągu 30 dni od złożenia wniosku, o którym mowa w ust. 3 pkt. 2 i 3, Walne Zebranie Klubu
może być zwołane przez Komisję Rewizyjną.
5.Organ zwołujący Walne Zebranie powinien powiadomić na piśmie lub w inny skuteczny
sposób o terminie i proponowanym porządku obrad nie później niż 14 dni przed tym
terminem.
6.Proponowany porządek obrad może być przez Walne Zebranie Klubu zmieniony lub
rozszerzony.
7.W Walnym Zebraniu Klubu mogą brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone przez
organ.

§ 22.1. Walne Zebranie Klubu jest prawomocne:
1)w pierwszym terminie – gdy uczestniczy w nim co najmniej połowa członków.
2)w drugim terminie – bez względu na liczbę członków obecnych, o ile termin ten był podany w zawiadomieniu.
2.Uchwały w sprawie zmian statutu i rozwiązaniu Klubu mogą być podjęte tylko wtedy, gdy w
Walnym Zebraniu bierze udział co najmniej połowa członków.

§ 23.1. Z wyjątkiem uchwał, o których mowa w ust. 2 oraz w § 29 ust. 3 pkt. 2, uchwały Walnego
Zebrania Klubu zapadają zwykłą większością głosów, przy czym przy ich obliczaniu
uwzględnia się tylko głosy za i przeciw uchwale.
2.Uchwały o zmianie statutu lub rozwiązaniu się Klubu zostają podjęte, jeżeli opowie się za nimi
co najmniej 2/3 obecnych członków.
3.Z zastrzeżeniem § 19 ust. 3 uchwały są podejmowane w głosowaniu jawnym.

§ 24.1.Zarząd Klubu składa się z 4 członków, w tym Prezes i Sekretarz.
2 O składzie Zarządu każdorazowo decyduje Walne Zebranie Klubu.
3.Wyboru członków Zarządu dokonuje się spośród kandydatów – członków Klubu, którzy
wyrazili ustną lub pisemną zgodę na kandydowanie, z ograniczeniem zawartym w art. 3 ust. 2
ustawy – Prawo o stowarzyszeniach.

§ 25.1. Do kompetencji Zarządu należy:
1)kierowanie bieżącą działalnością Klubu,
2)wykonywaniem uchwał Walnego Zebrania,
3)przyjmowanie i wykreślanie z listy członków,
4)uchwalanie okresowych planów działania i preliminarzy budżetowych,
5)powoływanie i rozwiązywanie komisji problemowych,
6)składanie sprawozdań z działalności Klubu,
7)zarządzanie majątkiem Klubu,
8)reprezentowanie Klubu na zewnątrz,
9)podejmowanie uchwał w sprawie zatrudnienia i zwalniania pracowników,
10)wykonywanie innych zadań przewidzianych w statucie.
2. Prezes Zarządu kieruje pracą Zarządu; w razie jego nieobecności zastępuje go Sekretarz.

§ 26. 1.Posiedzenie Zarządu odbywa się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na miesiąc.
2.Zasady zwołania posiedzeń oraz podział pracy w Zarządzie określa regulamin działania Zarządu.
3.Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy
członków, w tym Prezesa lub Sekretarza.
4.W okresie między posiedzeniami Zarządu Prezes kieruje bieżącą działalnością Klubu i pełni
funkcję pracodawcy w stosunku do zatrudnionych pracowników Klubu.

§ 27.1. Komisja Rewizyjna jest organem kontroli wewnętrznej Klubu.
2 Do zadań Komisji Rewizyjnej należy w szczególności:
1)przeprowadzanie przynajmniej raz w roku kontroli gospodarki finansowej Klubu,
2)przeprowadzanie przynajmniej raz w roku kontroli stanu majątku oraz sposobów
zarządzania tym majątkiem,
3)kontrolowanie przestrzegania statutu i wykonywania uchwał Walnego Zebrania Klubu,
4)przedkładanie Walnemu Zebraniu sprawozdania oraz wniosku w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi,
5)wykonywanie innych czynności przewidzianych w Statucie.
3.Komisja rewizyjna ma prawo:
1)składania zastrzeżeń odnośnie uchwał Zarządu i decyzji jego członków z punktu widzenia legalności, celowości i gospodarności,
2)wydawanie zaleceń pokontrolnych oraz określanie sposobów i terminów usunięcia nieprawidłowości,
3)występowania o zwołanie posiedzenia Zarządu.

§ 28.1. Komisja Rewizyjna składa się z 3 członków i wybiera ze swego składu Przewodniczącego i
Sekretarza.
2.Zasady zwołania posiedzeń Komisji oraz trybu przeprowadzania przez nią kontroli określa
regulamin Komisji.
3.Uchwały Komisji są podejmowane większością głosów przy obecności co najmniej połowy
członków Komisji.

§ 29.1. Członkostwo w Zarządzie lub Komisji Rewizyjnej ustaje na skutek:
1)upływu kadencji, przy czym za datę upływu kadencji uważa się datę założenia sprawozdania na Walnym Zebraniu Sprawozdawczo – Wyborczym Klubu,
2)ustania członkostwa w Klubie,
3)zrzeczenia się udziału w tych organach,
4)odwołania przez Walne Zebranie Klubu.
5)Każdy członek Klubu biorący udział w Walnym Zebraniu może zgłosić wniosek o odwołaniu członka Zarządu, któremu nie udzielono absolutorium, nawet gdyby ta sprawa nie była umieszczona w porządku obrad.
2.Członek Komisji Rewizyjnej:
1)może być pozbawiony członkostwa przez wykreślenie z listy członków Klubu tylko
w razie niespełnienia wymagań przewidzianych w Prawie o stowarzyszeniach,
2)może być odwołany przez Walne Zebranie bezwzględną liczbę głosów.

§ 30. 1. Na miejsce członków Zarządu lub Komisji Rewizyjnej Klubu, których członkostwo ustało,
wchodzą do końca kadencji osoby.
2. Uzupełnienie, o którym mowa w ust. 1 nie może dołączyć więcej niż połowa członków Zarządu
lub Komisji Rewizyjnej.

§ 31. Dla obsługi administracyjnej Klubu Zarząd może utworzyć biuro, określając jego organizację i
zakres działania.

ROZDZIAŁ 5 MAJĄTEK KLUBU

§ 32. 1. Majątek Klubu stanowią nieruchomości, rzeczy ruchome oraz środki finansowe.
2. Środki finansowe na realizację zadań statutowych Klubu uzyskuje z:
1)składki członkowskie,
2)sponsoringu,
3)darowizny, zapisów i spadków,
4)dotacji budżetowych na zadania zlecone Klubowi,
5)majątku Klubu,
6)innych źródeł.

§ 33. 1. W zakresie wynikającym z działalności statutowej Klubu, Klub może nabywać prawa i zaciągać
zobowiązania.
2. Do dokonywania czynności w sprawach majątkowych, prawnych, urzędowych i innych
związanych z oświadczeniem woli w imieniu Klubu zarząd może udzielić pełnomocnictwa dla
jednoosobowej reprezentacji Klubu.


ROZDZIAŁ 6 ZMIANY STATUTU I ROZWĄZANIE SIĘ KLUBU

§ 34. Uchwały w sprawie zmiany statutu oraz rozwiązania się Klubu podejmuje Walne Zebranie Klubu w trybie określonym w § 22 ust. 2 i § 23 ust. 2.

§ 35. 1. Uchwała o rozwiązaniu się Klubu określa tryb likwidacji oraz cel, na który zostaje
przeznaczony majątek Klubu.
2. Jeżeli uchwała, o której mowa w ust. 1, nie stanowi inaczej, likwidatorami są Prezesi Sekretarz
Zarządu Klubu.

do góry więcej wersja klasyczna
Wiadomości (utwórz nową)
Brak nieprzeczytanych wiadomości